Organizacji eventów firmowych przyświecają różne cele – główne to integracja pracowników i partnerów biznesowych oraz motywacja, tak indywidualna, jak i zespołów. Można też skupiać się na nauce pracy w grupie, rozwiązywaniu konfliktów lub rozluźnieniu atmosfery w firmie czy też lepszemu poznaniu współpracowników z innych działów. W czasach coraz popularniejszej pracy zdalnej i spotkań on-line kluczowe stało się wzmacnianie relacji w zespole i poczucia przynależności do organizacji. W przypadku imprez branżowych wśród celów pojawiają się: wymiana wiedzy i doświadczeń, budowanie wizerunku oraz nawiązywanie i wzmacnianie relacji z klientami - i obecnymi, i potencjalnymi.
- W zależności od rodzaju eventu firmowego inaczej wygląda jego scenariusz. Imprezy motywacyjne i integracyjne, a więc wyjazd integracyjny, wyjazd motywacyjny, tzw. incentive travel, szkolenia firmowe, konferencje czy team building spełniają inną rolę niż okolicznościowe, typu: impreza jubileuszowa, gala, piknik dla pracowników i ich rodzin czy spotkania świąteczne, imprezy karnawałowe, itp. Inne są też oczekiwania w zależności od liczby uczestników wydarzenia i ich przynależności do grupy otoczenia firmy – czy są to pracownicy, współpracownicy partnerzy biznesowi, a może klienci. W zależności od potrzeb, proponujemy inne atrakcje w programie konferencji, jednak zawsze staramy się przekonać organizatora eventu do naszej filozofii #BLEISURE, czyli łączenia biznesu, czasu poświęconego firmie, służbowym zadaniom z wypoczynkiem, również tym prywatnym. Rośnie zainteresowanie takim podejściem i firmy coraz chętniej zostawiają w agendzie czas wolny dla pracowników w ramach swoich wyjazdów – mówi Dorota Nidzgorska-Mazonik, Dyrektor Generalna Hotelu Arłamów.
Coraz więcej managerów rozumie, że wartościowy wyjazd firmowy to nie zajęcia od 8 do 22, ale także czas wolny dla pracownika, w którym może się wybrać na SPA, na spacer czy oddać się aktywnościom sportowym. Korzystanie z zalet miejsca, w którym odbywa się event firmowy, niesie nie tylko osobistą przyjemność, ale też satysfakcję z bycia częścią organizacji, która dba o pracowników na każdym poziomie. Endorfiny wyzwolone podczas ruchu na świeżym powietrzu, spaceru w otoczeniu przyrody, relaksującej kąpieli, masażu czy saunowania, pozostawią mnóstwo dobrych wspomnień, a pozytywne emocje związane z takim eventem są bezcenne - budują dobre skojarzenia z firmą, jej kulturą organizacyjną, troską o dobrostan pracownika, a w rezultacie dają satysfakcję z bycia częścią organizacji, w której dba się o zespół. Dziś pomiar efektów imprezy firmowej to często, oprócz celów biznesowych, także zadowolenie pracowników.
Poziom satysfakcji pracowników jest powiązany z efektywnością ich pracy. Coraz większa jest dziś świadomość managerów, że działania zwiększające zadowolenie pracowników są dobrą inwestycją. Zadowoleni pracownicy, ich pozytywne postawy: stosunek do miejsca pracy, wykonywanych zadań, przełożonych, współpracowników i podwładnych, mogą bowiem przekładać się na rozwój i przychody firmy. Z kolei zmęczeni, rozgoryczeni, sfrustrowani pracownicy będą mieć negatywny wpływ na funkcjonowanie firmy i stosunki między zatrudnionymi. Dobra atmosfera pracy i pozapłacowe korzyści są, obok wynagrodzenia, niezwykle ważne, skutkują bowiem poczuciem samorealizacji, przynależności, ale też sukcesu, prestiżu, szacunku oraz renomą firmy, która zwiększa możliwości pozyskiwania wartościowych dla firmy specjalistów i zbudowania sprawnego, zaangażowanego, a także mniej rotującego zespołu.
- Satysfakcja z pracy buduje więź i pozytywny emocjonalny stosunek do organizacji, wpływa na motywację i poczucie przynależności. Zadowolony pracownik jest nie tylko mniej zestresowany, ale też bardziej angażuje się w obowiązki, identyfikuje z firmą i odczuwa większą odpowiedzialność za jej funkcjonowanie. Chętniej także wspiera rozwój firmy, podejmuje dodatkowe zadania, wykazuje się wyższą kreatywnością. – tłumaczy Marta Masłowska, Dyrektor Sprzedaży i Konferencji Hotelu Arłamów i dodaje - Nie dziwi więc nas zmiana podejścia pracodawców do pracowników, którą obserwujemy podczas rozmów z osobami odpowiedzialnymi za organizację eventów firmowych. Widoczna jest większa dbałość o dobre samopoczucie podwładnych, przyjemne emocje i czas na relaks, również w czasie spędzanym na firmowych wydarzeniach. Mamy na to gotową odpowiedź #HolisticMICE – autorski program mindfulness, który obok służbowych zobowiązań, jak warsztaty, szkolenia, prezentacje, przewiduje grupowe aktywności, np. zajęcia team-buildingowe, gry terenowe oraz różne formy relaksu w przerwach między spotkaniami i zorganizowanymi atrakcjami. Uczestnik eventu firmowego może odpocząć podczas kąpieli w zewnętrznym basenie, jacuzzi albo w saunie i delektować się pięknymi widokami. Może zanurzyć się w leśnej kąpieli, by poobcować z naturą albo postawić na błogi masaż w SPA. Może też iść na spacer po okolicy, ściankę wspinaczkową, siłownię, rower czy zagrać w golfa. Przy takim podejściu łatwo o osobistą satysfakcję z bycia na wyjeździe służbowym, a ta zwiększa również biznesowe korzyści eventu.
Dr Jeremy Dean, psycholog z University College London uważa, że satysfakcja z pracy jest ważna ze względu na poziom wydajności pracy, ale ma również wpływ na jakość życia człowieka. Według niego elementy, które mają wpływ na zadowolenie z pracy, to m.in.: osobiste predyspozycje pracownika, codzienne problemy i sposoby eliminowania ich, możliwość osiągnięcia sukcesu, informacja zwrotna, różnorodna i złożona praca, sposób kontroli (pozostawienie pracownikowi swobody w działaniu: jeśli lider określa, co pracownik ma zrobić, ale nie w jaki sposób, zaangażowany pracownik czuje się odpowiedzialny za wykonanie zadania, przy czym ważne jest zaufanie z obu stron) czy wsparcie ze strony firmy (pracownik czuje, że jest potrzebny, że jest istotnym elementem w organizacji, a pracodawca wspiera go w rozwoju, traktuje godny sposób, docenia, dostarcza benefity).
Jednym z takich benefitów mogą być cykliczne eventy firmowe, zwłaszcza przygotowane według założeń #BLEISURE, czyli połączenie turystyki biznesowej z wypoczynkiem – business (biznes, praca) + leisure (odpoczynek) oraz #HolisticMICE (holistycznie – kompleksowo, całościowo), w ramach których organizowane w Hotelu Arłamów eventy łączą konferencje branżowe, szkolenia firmowe, imprezy integracyjne i okolicznościowe z odpoczynkiem, relaksem, przyjemnością i rekreacją - zgodnie z filozofią #ArłaMOVE (aktywny wypoczynek = zadowolenie). Można zaryzykować stwierdzenie, że nic tak dobrze nie wpływa na relacje wśród pracowników, jak aktywna integracja, zwłaszcza na świeżym powietrzu. A pracownicy, którzy czują się ważną częścią firmy, są z nią związani, czują się docenieni, wysoko oceniają zadowolenie z pracy i panującą w niej atmosferę, a co za tym idzie lepiej wykonują własną pracę, lepiej też współpracują z innymi członkami zespołu oraz skuteczniej doradzają klientom. Wszystko to może znacząco wpłynąć na indywidualną produktywność pracowników i całych działów, a w rezultacie i zysków firmy.
- Znakiem naszych czasów jest duża potrzeba interakcji z ludźmi, doświadczeń wzmacniających relacje i budujących poczucie wspólnoty i więzi w zespole. Ważniejsze stały się teraz pozytywne wrażenia, emocje, przeżycia, np. podczas ruchowych czy grupowych aktywności. Ceniony stał się czas za miastem, w bliskości natury – takie firmowe slow life oraz spędzany na sportowo (wielu managerów wie, że wysportowany pracownik to pracownik zdrowy, pełen energii, zmotywowany). Popularne są też zajęcia rozwijające nowe umiejętności i pasje – ciekawe warsztaty, oryginalne zabawy team buildingowe, a także turystyka motywacyjna – dobrze zorganizowany wyjazd incentive przynosi bowiem korzyści finansowe i wizerunkowe firmie – tłumaczy Marta Masłowska, której dział organizuje kilkaset eventów rocznie.
Więcej informacji na: www.arlamow.pl