W dniach 30 czerwca-2 lipca 2024 roku w malowniczej scenerii Arłamowa odbyła się VI edycja Arłamów Business Challenge, prestiżowego wydarzenie dla przedstawicieli największych firm i korporacji z całej Polski. W nawiązaniu do hasła przewodniego „Budowanie Mostów: Strategie Integracji Pokoleń w Środowisku Biznesowym” zaproszeni goście i eksperci wspólnie pochylili się nad wyzwaniami i strategiami integracji pokoleń w dzisiejszych organizacjach.
W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu coraz ważniejsze staje się łączenie pokoleń i czerpanie z różnorodnych doświadczeń pracowników. W odpowiedzi na tę potrzebę VI edycja Arłamów Business Challenge odbyła się pod nazwą: „Budowanie Mostów: Strategie Integracji Pokoleń w Środowisku Biznesowym”. Zaproszeni Goście, prelegenci i eksperci mieli wyjątkową okazję do dyskusji o tym, jak łączyć wiedzę i doświadczenie z młodzieńczą energią i innowacyjnością.
Dr Monika Sońta (ekspertka komunikacji organizacyjnej i socjolożka technologii), Romeo Grzębowski (Chief Inspiration Officer w Extended Tools Polska), Maja Gojtowska (obserwatorka trendów HR, konsultantka, trenerka) oraz Iwona Wencel (HR Executive, HR Performance Mentor), w towarzystwie prowadzącego Macieja Kautza i przy aktywnym udziale uczestników wydarzenia, przedstawiali kluczowe zagadnienia związane z różnorodnością pokoleniową w środowisku biznesowym - jednocześnie odpowiadając na pytanie, jak budować mosty, korzystając z różnych doświadczeń przedstawicieli kolejnych generacji, przy uwzględnieniu ich potrzeb. Niektóre z wyciągniętych konkluzji okazały się wyjątkowo zaskakujące.
Kolejnym punktem części merytorycznych była debata, w której wzięli udział: Monika Wojnowska (SAMSUNG), Małgorzata Michalczyk (Colliers), Agnieszka Majkowska (Pru), Justyna Jankowska (NetWorks) oraz Maciej Straus (Hotel Arłamów). Dyskusję moderował Roman Młodkowski. Uczestnicy dyskusji dzielili się swoimi doświadczeniami związanymi z integracją międzypokoleniową, metodami komunikacji międzygeneracyjnej oraz najlepszymi, niekoniecznie oczywistymi, praktykami w zakresie zarządzania zespołami wielopokoleniowymi w ich firmach.
Korzystając z okazji, że była to pierwsza letnia edycja Arłamów Business Challenge, uczestnicy mieli możliwość wzięcia udziału w wyjątkowej włoskiej kolacji z muzyką na żywo na tarasie kawiarni Panorama. Podziwiając przepiękny widok na pobliskie góry, goście delektowali się pyszną włoską kuchnią w towarzystwie Vito Casettiego.
Kolejny dzień rozpoczął się aktywnie, zgodnie z promowaną przez Hotel filozofią #ArłaMOVE. O poranny rozruch uczestników zadbali Ewa Chodakowska i Adam Kszczot.
Z kolei zorganizowana przez Hotel Arłamów olimpiada sportowa okazała się świetną okazją nie tylko do sprawdzenia swoich możliwości, ale także do integracji i współpracy zespołowej. O relaks i regenerację uczestników zatroszczył się zespół SPA Arłamów.
Efektownym zakończeniem, a jednocześnie podsumowaniem ABC była uroczysta wieczorna gala w hotelowym Patio. Nieocenieni Rafał Maserak, zespół Stage Fever i Hirek Wrona zaserwowali gościom wyjątkową muzyczną oprawę i doskonałą zabawę, a kolejną niespodzianką było wystąpienie podróżnika Tomasza Michniewicza. O najlepsze doznania smakowe zadbał Szef Kuchni Hotelu Arłamów wraz ze swoim zespołem.
Kolejna edycja Arłamów Business Challenge (ABC) przeszła do historii. Po raz piąty Hotel Arłamów zaprosił przedstawicieli największych firm i korporacji z całej Polski do udziału w tym flagowym wydarzeniu dla branży MICE.
W dniach 5-7 listopada 2023 roku ponad 250 uczestników spotkało się u wrót Bieszczad, aby zmierzyć się z najważniejszymi i najbardziej aktualnymi tematami wpływającymi na sektor konferencji i eventów. Zgodnie z tegorocznym hasłem ABC: „Magia eventów w dobie sztucznej inteligencji” motywem przewodnim była sztuczna inteligencja i jej wpływ na branżę.
Uczestników tegorocznej edycji ABC powitaliśmy pysznym lunchem, relaksem w SPA Arłamów, wieczornymi Ceremoniami Saunowymi i koncertem mis tybetańskich. Wieczorem na wszystkich czekała kolacja w Karczmie z regionalną kuchnią i z muzyką na żywo. Niewątpliwie jedną z najciekawszych atrakcji dla uczestników ABC była możliwość podglądania kulis oraz uczestnictwa w programie „Hejt Park” Kanału Sportowego. Ten niezwykle popularny format programu online był realizowany i transmitowany na żywo z Arłamowa.
W części merytorycznej zaproszeni Goście wzięli udział w wykładach i interaktywnych sesjach prowadzonych przez znakomitych prelegentów:
Tomasz Graszewicz (CEO AI Wizards) – „Inspiracje dla branży eventowej od sztucznej inteligencji”
Maciej Stoiński, Jędrzej Stoiński (Yepp AI) – „Rewolucja AI: jak sztuczna inteligencja zmienia zasady gry w biznesie, sporcie i eventach”
Jarosław Królewski (Synerise / Wisła Kraków) – „AI i kodowanie przyszłości: projektowanie świata jutra”
Michał Kanarkiewicz – „Strategie szachowych mistrzów w biznesie”
Milczarek Bukowski Trio – „ Edutainment w eventach czyli Mentoring Theatre jako narzędzie z pogranicza teatru, szkoleń, wykładów inspiracyjnych i stand up’ów”
Jednym z punktów programu był również panel dyskusyjny „AI generuje sukces: biznes, sport i eventy w grze generatywnej Sztucznej Inteligencji” – moderowany przez Macieja Strausa (Hotel Arłamów) z udziałem: Piotra Obidzińskiego (Accenture LoA, Raków Częstochowa), Dr Macieja Chrzanowskiego (Politechnika Rzeszowska, Akademia Leona Koźmińskiego), Estery Hass-Abgarowicz (Asseco Poland S.A), Jonasza Danilewicza (Ernst&Young), Dariusza Rogali (Samsung) i Karola Borkowskiego (Volvo Car).
Po zakończeniu części merytorycznej uczestnicy mieli okazję zapoznać się i przetestować jedną z autorskich gier hotelowych „Arłamów bez kurtyny”, spróbować swoich sił w szachowych Mistrzowskich Rozgrywkach z Michałem Kanarkiewiczem, a w ramach relaksu skorzystać z Ceremonii Saunowych zorganizowanych przez SPA Arłamów lub wyciszyć się podczas koncertu mis tybetańskich.
Zakończeniem i jednocześnie podsumowaniem dwudniowego spotkania była wieczorna gala w hotelowym Patio. O najlepsze doznania smakowe zadbał Szef Kuchni Hotel Arłamów wraz ze swoim Zespołem. Muzyczną oprawę zaserwował wspaniały zespół Stage Fever.
„Sięgnąć gwiazd” to motyw przewodni czwartej edycji Arłamów Business Challenge (ABC), która odbyła się w dniach 23–25 października 2022 roku.
ABC to cykliczne wydarzenie, na które zapraszani są przedstawiciele największych firm i korporacji z całej Polski, które organizują wydarzenia i eventy w sektorze MICE. W tej edycji udział wzięło niemal 120 uczestników.
Uczestnicy ostatniej edycji 2022 w ciągu dwóch dni mieli okazję zapoznać się z kompleksem hotelowym. Wzięli także udział w autorskiej grze Arłamów bez kurtyny. Zachęcamy to obejrzenia relacji video.
Przywitaliśmy naszych Gości drobnymi upominkami, które powstały między innymi dzięki współpracy z naszymi partnerami - MeetingPlanner.pl, Toton Show i Nanushki. W tym dniu chętni mogli wziąć udział w Ceremoniach Saunowych prowadzonych przez Saunamistrza w hotelowym SPA. Wieczór zakończyliśmy wspólnym oglądaniem gwiazd z Karolem Wójcickim oraz biesiadą w Karczmie z regionalnymi przysmakami przy muzyce na żywo.
Dzień drugi rozpoczęliśmy od warsztatów zatytułowanych „Motywacja, profesjonalizm, mistrzostwo”. W gronie panelistów znaleźli się Krzysztof Ignaczak (sport), Adam Kram (muzyka), Karol Wójcicki (nauka) i Prezes Hotelu Arłamów Michał Kozak (biznes). Rozmawiali oni o pasji, konsekwencji, dobrym planie, osiąganiu celów – mistrzostwie z różnych perspektyw. Panel biznesowy dotyczył organizacji mistrzowskich wydarzeń, a uczestnicy analizowali, jaka jest w tym kontekście wartość trendów i czy pomagają one osiągnąć założony cel. Rozmowy moderowała Magdalena Kondas z MeetingPlanner.pl.
Na zakończenie części merytorycznej psycholog i trener biznesu Wojciech Herra przedstawił siedem zasad mistrzowskich zespołów, w myśl tezy, że dobra współpraca ma wiele twarzy.
Uczestnicy wzięli udział w autorskiej grze: Arłamów bez kurtyny – z wplecionymi elementami PRL-u i historii Arłamowa. Gry wzbudziły w uczestnikach chęć rywalizacji i pracy grupowej. Była to świetna propozycja na firmowy team building.
Wieczorem odbył się uroczysty bankiet w hotelowym Patio. Uczestnicy mieli okazję posłuchać i bawić się przy jednym z najlepszych zespołów coverowych Stage Fever.
Trzecia już edycja eventu branżowego, w bliskim otoczeniu natury, u wrót Bieszczad odbyła się pod hasłem aktywności zgodnie z filozofią #ArłaMOVE. Przedstawiciele największych firm i korporacji mieli okazję przetestować cały wachlarz atrakcji oferowanych przez Hotel Arłamów.
Uczestnicy tegorocznej edycji w ciągu trzech dni mieli okazję zapoznać się z kompleksem hotelowym. Wzięli także udział w kilku autorskich grach Hotelu Arłamów. Zachęcamy do obejrzenia relacji video.
Przywitaliśmy naszych Gości drobnymi upominkami, które powstały między innymi dzięki współpracy z naszymi partnerami - z firmą Barbat i Nanushki. W tym dniu chętni mogli wziąć udział w Ceremoniach Saunowych prowadzonych przez Saunamistrza w hotelowym SPA. Wieczór zakończyliśmy biesiadą w Karczmie z regionalnymi przysmakami przy muzyce lokalnego zespołu.
Dzień drugi rozpoczęliśmy od merytorycznych prezentacji i wciągających debat, w których brali udział nasi ambasadorzy: Otylia Jędrzejczak i Krzysztof Ignaczak, a także inni mistrzowie sportu: Anita Włodarczyk i Adam Kszczot. Debaty Prowadziła Magdalena Konadas - redaktor naczelna portalu meetingplanner.pl, który objął patronat nad całym wydarzeniem.
Tematem przewodnim spotkania była filozofia Hotelu #ArłaMOVE, która zachęca do aktywnego trybu życia. W trakcie części panelowej toczyły się także dyskusje o motywowaniu korporacji do organizacji wydarzeń firmowych, podczas których sport ma odgrywać ważną rolę.
Na zakończenie części merytorycznej Wojciech Herra poprowadził wykład, na którym pokazał zależność między sportem i biznesem, udowadniając też, że mecz wygrywa się w szatni.
Participants took part in two original games: Arłamów Adventure Race - an off-road-survival game, and Arłamów without a Curtain - with elements of the People's Republic of Poland and Arłamów's history woven in. The games motivated the participants to compete as well as work in groups. It was a great idea for corporate team building!
Wieczorem przyszedł czas na wykwintny bankiet i świetną zabawę w naszym hotelowym Patio. Uczestnicy mieli okazję posłuchać i potańczyć przy muzyce na żywo – na scenie wystąpił zespół Drugi Tydzień.
Już po raz drugi zaprosiliśmy do Arłamowa przedstawicieli największych firm i korporacji z całej Polski, które organizują wydarzenia w sektorze MICE. Tematem przewodnim tegorocznego Arłamów Business Challenge była ekologia, zero waste i zrównoważony rozwój.
W trakcie trzech dni uczestnicy poznali projekty #EKOArłamów oraz #HolisticMICE - nasze autorskie programy, poprzez które wprowadzamy politykę środowiskową w naszym obiekcie.
Przywitaliśmy naszych Gości na kameralnej zabawie w Karczmie. Nie zabrakło motywów ekologicznych. Odbyliśmy prawdziwie przyjazną środowisku sesję zdjęciową!
ABC to także inspirujący mówcy: Wojciech Herra, Agnieszka Nadstawna oraz debata branżowa poprowadzona przez Magdalenę Kondas i Sylwię Banaszewską z portalu MeetingPlanner.pl. A wszystko to w tematyce zero-waste i zrównoważonych eventów, ich planowaniu i komunikacji.
Razem z naszymi Gośćmi wyruszyliśmy na wycieczkę po ścieżce dydaktycznej. Uczestnicy mieli okazję zobaczyć salamandrę, poznać bliżej historię budowy Hotelu oraz zobaczyć, jak dbamy o nasze tereny leśne. Po zbliżeniu się do przyrodniczej części Arłamowa podarowaliśmy naturze piękny prezent - wspólnie zasadziliśmy ponad 100 drzew!
Zaoferowaliśmy naszym Gościom szereg atrakcji do wyboru. Część wybrała zacisze SPA i pełne relaksu popołudnie. Inni z kolei postanowili udać się z nami w podróż po Arłamowie i wzięli udział w grze terenowej Arłamów Bez Kurtyny. Tutaj poznali sekrety historii Arłamowa i sprostali postawionym przed nimi zagadkom oraz wyzwaniom.
Nasze spotkanie wypełnione były również znakomitym jedzeniem. Po uroczystej kolacji zwieńczającej wydarzenie wszyscy ruszyli do zabawy przy wspaniałej muzyce zespołu Stage Fever.
Po raz drugi w Arłamowie odbyła się Olimpiada Branży Eventowej. Reprezentantów renomowanych agencji reklamowych zaprosiliśmy na trzy dni wypełnione atrakcjami oraz wiedzą. Celem naszego spotkania było rozwijanie branży oraz przedstawienie partnerom, dlaczego to właśnie w Arłamowie warto organizować różnego rodzaju wydarzenia.
Naszych Gości przywitaliśmy z pełnią zapału na boisku. Drużyna Arłamów zmierzyła się z zespołem branży eventowej. Oficjalne rozpoczęcie Arłamów MICE Games 2019 odbyło się podczas uroczystej kolacji w Restauracji a'la carte w Rezydencji.
Kolejny dzień wypełniony był pasjonującą wiedzą merytoryczną. W pierwszej kolejności głos zabrał Piotr Tomala, członek kadry narodowej Polskiego Związku Alpinizmu. Następny warsztat - „Biznesowe savoir-vivre - autentyczność, skuteczność, zasady… Co mówi etykieta biznesowa, a co praktyka” - poprowadziła Agnieszka Maruda-Sperczak. Część merytoryczną zakończył panel dyskusyjny - „Bez przekraczania granic nie odniesiesz sukcesów w branży eventowej” - moderowany przez Magdalenę Kondas. Utrzymując nasze spotkania w holistycznej konwencji, zadbaliśmy, aby między panelami nasi Goście mieli czas na posilenie się i zrelaksowanie.
Kolejnym punktem w programie była popularna gra terenowa Marsz przemytników lub, alternatywnie do wyboru, olimpiada sportowa połączona z biegiem na orientację. Obie aktywności oferowały Gościom zdrową dawkę ruchu, szczyptę wiedzy oraz dużo wyśmienitej zabawy.
Ostatni dzień spędziliśmy na sportowo. Na uczestników czekał szeroki wahlarz atrakcji, a wśród nich:
Ten pełen emocji dzień, i jednocześnie całe wydarzenie, zakończyliśmy smakowitym lunchem.
W dniach 28 – 30 października w Hotelu Arłamów odbyło się kolejne wydarzenie dla sektora MICE – po lipcowym Arłamów MICE Games dla przedstawicieli agencji eventowych przyszedł czas na Arłamów Business Challenge. Tym razem zaproszeni zostali przedstawiciele największych firm i korporacji, które organizują eventy w segmencie MICE. W dwudniowym spotkaniu udział wzięło niemal 70 uczestników reprezentujących firmy z całej Polski.
Gości pierwszej edycji ABC powitaliśmy oficjalnym lunchem, potem, podczas zwiedzania Hotelu, zaprezentowaliśmy, czym może się poszczycić kompleks Arłamów. Pierwszego dnia miała miejsce debata „(R)Ewolucja w branży spotkań” poprowadzona przez Magdalenę Kondas (MeetingPlanner.pl) oraz certyfikowany warsztat szkoleniowy.
Dzień drugi upłynął pod znakiem integracji - sportowej i nie tylko. Uczestnicy ABC zmierzyli się w takich konkurencjach jak: piłka nożna, strzelectwo, wspinaczka, bieg czy spacer po linach. Część z nich również podjęła wyzwanie w escape room, cofając się w czasie do okresu internowania Lecha Wałęsy w Arłamowie. Po intensywnych zmaganiach przyszedł czas na regenerację i relaks w SPA Arłamów. Nasi Goście mogli wziąć udział w ceremoniach saunowych prowadzonych przez wykwalifikowanego saunamistrza.
Podsumowanie sportowej rywalizacji oraz wręczenie nagród miało miejsce podczas wyśmienitej kolacji. Na zakończenie zaskoczyliśmy uczestników dodatkowymi atrakcjami - jazdą quadami na terenie należącego do Hotelu ośrodka myśliwskiego w Trójcy oraz off-road’em samochodami terenowymi na pobliskim Lotnisku Arłamów.
W roku 2018 Hotel Arłamów rozpoczął serię spotkań branżowych pod nazwą Arłamów MICE Games.
Ten innowacyjny projekt ma na celu integrację specjalistów eventowych i szerzenie wiedzy w obszarze ich działalności. Część merytoryczną połączyliśmy z wieloma atrakcyjnymi aktywnościami. Wydarzenie było doskonałą okazją, żeby zaprezentować z bliska naszym Gościom, jak wiele do zaoferowania ma Arłamów.
Już pierwszego dnia odbyła się debata o rzeczach ważnych i ważniejszych w branży eventowej. Głos zabrali między innymi prezesi: Marta Dynin-Michałowska z SBE, Sebastian Oprządek (KAE) oraz Marta Kicler (MPI). Nad przebiegiem dyskusji czuwała redaktor naczelna Meeting Planner - Magdalena Kondas.
Kolejny dzień naszego spotkania minął pod znakiem sportu i zabawy. Wszyscy chętni mogli wziąć udział w Akademii Golfa. Z pełną parą ruszyła również Olimpiada Sportowa, gdzie w zdrowej rywalizacji zmierzyli się przedstawiciele przedsiębiorstw eventowych. Potem zaskoczyliśmy naszych Gości zagadkami do rozwikłania podczas Escape Room Apartament 52.
Ostatniego dnia przygotowaliśmy specjalną atrakcję - Air Force Games. Nasi Goście mieli okazję przejechać się sportowymi samochodami po płycie naszego lotniska, by potem wzbić się w przestworza. Uczestnicy polecieli awionetkami, a niektórzy zdecydowali się nawet na skok ze spadochronem. Emocje sięgnęły zenitu!